Je hebt ze vast voorbij zien komen op onze website. Referentie in de vormen van teksten en video’s. Deze referenties zijn eerlijke ervaringen van onze toffe klanten. Want wat heb je nou liever? Dat wij zelf vertellen hoe goed wij zijn? Of dat onze tevreden klanten dat doen? Precies!
In dit artikel leggen we uit waarom wij referenties zo belangrijk vinden.
Social proof en vertrouwen
Vandaag de dag zijn er veel bedrijven die animaties en video’s aanbieden. Minimatie® biedt daarom een uniek format aan. Onze service is daarin erg belangrijk. Wij streven ernaar om klanten de beste ervaring te geven, en dit gaat ons goed af. Maar als nieuwe (potentiële) klant is het soms lastig om te weten wat je kunt verwachten. Wij delen daarom graag de referenties van onze klanten, zodat je weet dat je op ons kunt rekenen.
Volgens BigCommerce zegt 72% van de mensen dat positieve referenties hen meer vertrouwen geven in een bedrijf en 88% van de mensen vertrouwt online recensies net zo goed als persoonlijke aanbevelingen.
Luisteren en leren
Referenties zijn niet alleen onze visitekaartjes. Ze zorgen ook voor constante feedback. Hoe kunnen we onze producten en service nog beter maken? Als bedrijf zijn wij namelijk constant in ontwikkeling. En bij dat proces hoort ook een kritische blik. Wij nemen feedback daarom altijd heel serieus. Daar leren wij juist graag van.
Waardevolle content
In 2021 is het belangrijk om te blijven opvallen en relevant te zijn. Dat betekent dus dat je bewust moet zijn van je online zichtbaarheid. Bij Minimatie® doen wij dit door onder andere ons werk te delen, blogs te schrijven en grappige GIFjes te maken. Maar ook door klantervaringen te delen. De referenties die op Trustpilot worden geschreven delen wij daarom ook via social media. Zo verschijnen we, mét waardevolle content, vaker op de tijdlijn van onze volgers.